søndag den 17. juni 2012

Hæklet tæppe med granny stripes

Jeg har kastet mig ud i et større hækleprojekt, det skulle gerne ende ud med et hæklet tæppe med granny stripes. Er hel vild med mønstret, men synes også det tager sin tid, så det bliver et sidende løbende projekt.

Jeg har valgt, at farverne skal være disse, som er købt hos Søstrene Grenes.


Selve opskriften er faktisk enkel nok, men har alligevel lavet det om et par gange eller tre, da jeg synes det drejer sig en del, på trods af at jeg startede med at hækle løst med lm og fm. Men nu har jeg besluttet mig, at jeg må se tiden an som arbejdet skrider frem. Måske hjælper det også når jeg er kommet lidt længere.

Jeg har fundet opskriften her


Som det ser ud nu, har jeg mange timers hækling tilbage....... Så håber, at den lille bue der er pt. ændre sig lidt med tiden for er ikke sikker på jeg okker, at starte forfra igen, igen :)

2 kommentarer:

  1. Er du blevet færdig med dette? Og var mange rækker nåede du i så fald op på? Er i gang med et og prøver at regne ud, hvor mange rækker jeg skal hækle dagligt, for at nå at blive færdig inden min veninde har termin :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tine

      Jeg er færdig med det tæppe, der er et billede af det færdige tæppe på forsiden af bloggen i højre side ;)

      Jeg kan ikke huske hvor mange rækker jeg har lavet, men jeg målte løbende efter et helt almindeligt tæppe vi havde i stuen, da jeg gerne ville have det lige så langt. Men hvis det er som et baby-tæppe skal det ikke være så langt.. Jeg ville tror 80-90 cm.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...