søndag den 10. juni 2012

Hæklet nålepude

Synes ikke den første nålepude blev helt som ønsket. Jeg kastede mig derfor ud i en anden udgave, men efter samme møster som den første.
Forskellen ligger i den lille blomst jeg valgte at sætte på i stedet for den store knap og så har jeg fastgjort trådene mere stramt end ved den første.

Er faktisk godt tilfreds med resultatet. Denne er blevet en del af min fødselsdagsgave til min mor, men tænker at jeg også selv må have en...






Opskriften til blomsten:

4 lm samles i en ring med 1 km ellers kan magisk ring bruges.

1. omg. 12 fm i ringen og omg. sluttes af med 1 km i første fm.

2. omg. 4 lm, spring 1 fm over og hækle 1 fm i næste *3 lm, spring 1 fm over, 1 fm i næste* slut med 1 km i 1 lm (6 lm buer på omg.)

3. omg. I alle lm buer hækles *1 km, 1 fm, 5 stm, 1 fm, 1 km* slut af med 1 km i 1 km. (6 blade på omg.)

4. omg. brug en anden farve garn ved, at sætte det ind i en af fm fra 2 omg. (imellem to blade) med 1 km. Derefter hækles *1 lm, 4 stm i den fm der blev sprunget over i 2 omg., 1 lm, 1 km omkring fm fra 2 omg.* slut med 1 km i den lm der startede omg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...