tirsdag den 17. juli 2012

Sofa-hygge dag

Jeg får rigtig slappet af her i min ferie... Jeg har i dag arbejdet på nogle af mine mange ufærdige hækleprojekter og jeg er indtil videre godt tilfreds med min indsats.
Jeg fik endelig gjort mit hæklede stykke (der skal bruges til en pyntepude) færdigt, så nu skal jeg bare ud og købe det stof jeg vil have som bagstykket. Jeg er spændt på, hvordan det endelige resultat kommer til at se ud, da jeg ikke er så tålmodig med en symaskine. Men det er en udfordring jeg må igennem ;)
Stykket er lavet med puff stitch og i en sart rosa farve med garn fra Søstrene Grenes.

Opskriften på puff stitches kan man bl.a. finde på you-tube. Jeg synes nogengange det er nemmere, at se det blive gjort end læse mig til det.

Men de er meget nemme, at lave man gør som ved en stgm, men istedet for at føre garnet igennem løkkerne tilsidst bliver man ved med at slå om indtil man har det antal løkker på nålen der ønskes (jeg har ved disse haft 7 løkker) når antallet passer en slår man garn om nålen og trækker det igennem alle 7 løkker og så laves der en lm til, at slutte masken på og herefter forsættes der videre til næste maske. Ellers prøv denne vejledning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...