søndag den 12. august 2012

Lutter sommer hygge

Jeg havde igår en skøn dag hos mine forældre. Jeg havde som tidligere nævnt lavet en date med min mors symaskine, så jeg kunne komme lidt længere med min patchwork pude.

Da jeg landede spurgte min utrolig gavmille far om: "Jeg ikke snart skulle have min egen maskine, ikke at jeg ikke måtte komme. Men det ville jo være rart med min egen".
Det endte med, at min mor og jeg sad i bilen på vej til Køge for, at finde den nærmeste Føtex. Her havde de nemlig lige èn Singer-maskine tilbage. Jeg ved ingenting- absolut ingenting om symaskiner, men heldigvis er min mor ret erfareren indefor sy-verden og hun sagde god for den i forhold til de behov jeg havde pt.

Så ca. 1 time efter min ankomst stod der er min helt egen symaskine foran mig, jubiiii


Vi valgte, at sætte maskinerne til udenfor, da vejret jo bare var fantastisk.

Min mor valgte lige, at vise mig nogle grundlæggende ting med maskinen og derefter kunne mit projekt patchwork-pude begynde.


Det var en skøn idé, at sidde udenfor i det dejlige vejr og sy. Det skal da helt klart gentages. Vi blev faktisk enige om, at vi burde have en dag om mdr. hvor vi skulle mødes kun for at sy sammen.
Min mors veninde kom forbi og ville have et par råd ang. nogle hæklerier hun arbejdede med. Hvor er det dejligt, når man kan hjælpe andre lidt videre med deres kreationer.

Jeg havde selv taget et par hæklerier med, men fik slet ikke arbejdet på dem. Jeg var helt fordybet i mit patchwork.
Det gik også ret meget der ud ad, på trods af et ret godt kendskab til opsprætterkniven.






Efter den første række, blev jeg pludselig en smule i tvivl om farve sammensætningen, men da alle rækkerne var lavet gav det mig en idé om det færdige resultat og jeg var ret tilfreds.
Jeg fandt ud af, at det er sindsygt vigtigt, at alle trekanterne er 100% identiske i størrelse da det ellers kan det ses i det færdige arbejde. Men som min mor så sødt sagde: "Carina, det er jo det første patchwork du laver" og det er jo rigtigt, så det går nok, selvom det irriterer mit øje lidt ;) Men næste gang bliver det anderledes...




Et nærbillede af puden. Der er jo stadig et lille stykke vej endnu før den er hel færdig, men er stolt af min indsats ;)


Håber I har haft en skøn weekend med en masse kreative projekter.

2 kommentarer:

  1. Stort tillykke med din egen symaskine. Det er dejligt at have en symaskine selv. Jeg købte for knap 1 år siden en Singer symaskine, for at jeg kunne sy foer til flettede tasker. Det var det eneste, den skulle bruges til. Nu har jeg bare fået lyst til at sy noget mere, og symaskinen syr pludselig ikke ordentligt! Derfor har jeg bestemt, at jeg nu vil investere i en bedre maskine, så syningen kommer til at gå som en leg, i stedet for at skulle bøvle en masse med en dum maskine!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er også rigtig glad for den. Jeg har endnu ikke lavet så meget med den, men regner med at det kommer for har mange projekter i tankerne. Kan godt forstå du vil have en anden, hvis den laver bøvl. Men de fleste er også ret dyre, min model tror jeg er en ok første-symaskine og så må man spare sammmen når den ikke er tilstrækkelig.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...