tirsdag den 14. august 2012

Ændringer/rund pude

Kender i det, at man endelig kan se resultater på ens hækle arbejde..... og så ser man en STOR fejl, der ikke kan skjules. Det er så trættende og der er ingen anden udvej end, at pille det hele op indtil man er nået til fejlen. Det er prøvet et par gange ;)
Jeg havde regnet med, at jeg her til aften kunne nå et godt stykke vej med mit pude projekt.
Jeg havde i et lille stykke tid været meget i tvivl om, jeg var tilfreds med mønstret på puden. Jeg endte med, at tage den beslutning at jeg ikke var tilfreds og derfor heller ikke ville være tilfreds med det færdige resultatet på, trods af, at jeg ikke manglende mange rækker. Men der blev pillet op helt ned til den gule stribe.

Da ændringerne var blevet klaret, blev der bare hæklet der ud af. Og det har nok gået en anelse for hurtig, for jeg opdagede først fejlen efter en hel del omgange.
Jeg synes ofte man først får øje på fejl, når det man hækler begynder at ændre sig i en anden retning end der ønskes. Det skete i hvertfald for mig, så endnu en gang måtte jeg pille det meste op.
Men det blev klaret og dette er den nye udgave:


Jeg beklager den dårlige billede kvalitet, men der er ikke meget lys i min stue om aftenen.

Det har hele tiden været min tanke, at bruge alle tre farver. Men da jeg var færdig med den grå i min første udgave og gik i gang med den sorte, syntes jeg det kom til at se for usammenhængene ud, måske en for stor kontrast?

Derfor valgte jeg, at tilføje en lidt bredder gul stribe og derefter tilføje den sorte. I håb om, at det så virker mere naturligt, at den sorte farve fremkommer igen senere i pudens mønster.
Planene er, at jeg skal hækle rundt med det sidste af den grå garn- nøgle og så til sidst bruge det sorte igen som afslutning på puden. Jeg håber, at jeg bliver mere tilfreds med den kombination, men hvem ved? :)

Tidligere indlæg ang. denne pude ses her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...